برج خلیفه دبی - عکس های طبقه آخر + مشخصات

برج خلیفه دبی - عکس های طبقه آخر + مشخصات

برج خلیفه دبی

برج خلیفه یکی از شاهکارهای معماری دبی و بلندترین ساختمان جهان است که در سال ۲۰۱۰ تکمیل و افتتاح شد. این برج بی‌نظیر، ۶ سال طول کشید تا با استفاده از جدیدترین روش‌های فناوری و طراحی سازه، به ارتفاع ۸۲۸ متر برسد. این برج عظیم، نه تنها یک ساختمان، بلکه یک شهر کوچک است که دارای صدها واحد مسکونی، هتل، رستوران، استخر، مسجد و سالن ورزشی است. طراحان این برج، با الهام از فرهنگ و هنر اسلامی و با توجه به شرایط آب‌وهوایی دبی، یک سازه‌ای منحصربفرد و زیبا خلق کرده‌اند. در ادامه، با جزئیات بیشتری از برج خلیفه آشنا می‌شوید.

تاریخچه ی برج خلیفه دبی

برج خلیفه نشانه‌ای از توسعه گردشگری دبی است. این برج از الهام‌بخشی فرمانروای دبی از ساختمان امپایر استیت نیویورک در دهه 1960 شکل گرفت. هدف دولت دبی از ساخت بلندترین ساختمان جهان، کاهش وابستگی به منابع طبیعی و جذب گردشگران بیشتر بود. البته، این پروژه عظیم نشان‌دهنده قدرت و بزرگی تمدن دبی نیز بود. ساخت برج خلیفه در سال 2004 آغاز شد و با رشد سریع، در سال 2007 رکورد بلندترین ساختمان را شکست. در سال 2009، کار به پایان رسید و برج خلیفه با ارتفاعی 3 برابر برج ایفل و 1.5 برابر ساختمان امپایر استیت، به عنوان بلندترین سکونت‌گاه جهان معرفی شد.

 برج خلیفه کجاست؟

برج خلیفه دبی در قلب شهر و در بلوار شیخ محمد بن راشد یک قرار دارد. برای رسیدن به این برج، باید از جاده شیخ زاید (Sheikh Zayed) وارد جاده مرکز شهر (Inancial Centre Road) شوید و سپس با دنبال کردن تابلوهای راهنما به سمت برج خلیفه حرکت کنید.

برای سفر به برج خلیفه می‌توانید از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید:

اگر با مترو می‌خواهید به این برج بروید، خط قرمز مترو را تا ایستگاه برج خلیفه دنبال کنید. اگر با اتوبوس می‌خواهید به این برج بروید، در ایستگاه دبی مال پیاده شوید و ۸۰۰ متر تا برج را با تاکسی طی کنید. اگر با تاکسی می‌خواهید به این برج بروید، در هر نقطه‌ای از شهر می‌توانید تاکسی سوار شوید و به مقصد برج خلیفه بروید.

معماری برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی، بلندترین ساختمان جهان، یک شاهکار معماری و فرهنگی است که در طول سال‌های ساختش تغییرات زیادی را تجربه کرده است. این برج که در اصل قرار بود ۷۳ طبقه مسکونی داشته باشد، به ۱۶۳ طبقه با کاربردهای مختلف از جمله هتل، آپارتمان، دفاتر و مراکز خرید ارتقا یافت و رکوردهای جدیدی را در عرصه ساخت و ساز به نام خود ثبت کرد. این برج با الهام از تاریخ و تمدن دبی، دارای مناره‌های مارپیچ شکل به شکل حرف Y است که نور خورشید را به درون برج جذب می‌کنند و نمای برونی آن را زیباتر می‌کنند. نمای برونی برج از ۲۴٬۳۴۸ قطعه شیشه تشکیل شده است که نظافت آن‌ها ۲ تا ۳ ماه زمان می‌برد. برای جلوگیری از تخریب برج به دلیل ارتفاع زیاد آن، معماران و طراحان چندین تونل در نزدیکی برج حفر کرده‌اند که باد را از آن‌ها عبور می‌دهند و پایداری برج را تضمین می‌کنند.

برج خلیفه با الهام از گل صحرایی و طبیعت اطراف خود طراحی شده است. این ساختمان بلند و مخروطی شکل از 4000 تن فولاد ساخته شده است و قابلیت انعطاف پذیری دارد. این بدان معناست که در برابر بادها و لرزش ها مقاوم است و می تواند تا 1.5 متر در هر جهت حرکت کند. این ویژگی نشان دهنده قدرت و تعجب این برج است.

 آشنایی با بخش های مختلف برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی، نمادی از عظمت و شکوه این شهر پر جنب و جوش، نه تنها یک آسمان خراش بلکه یک شهر کوچک است که در آن هر چیزی که می توانید تصور کنید وجود دارد. این برج که با ارتفاع 828 متر بلندترین ساختمان جهان است، دارای 163 طبقه است که هر یک از آن ها به نوعی منحصر به فرد و خاص است. در این مقاله به برخی از بخش های مهم و دیدنی این برج می پردازیم.

 

1.هتل آرمانی برج خلیفه دبی: اگر به دنبال یک تجربه لوکس و خاص در دبی هستید، پس از هتل آرمانی برج خلیفه دبی قطعا نباید گذشت. این هتل که در 11 طبقه اول برج قرار دارد، تحت نظارت و طراحی جورجو آرمانی، معروف ترین طراح لباس و مد دنیا، ساخته شده است. در این هتل، همه چیز با سلیقه و ظرافت آرمانی شکل گرفته است. از معماری ساده و شیک، تا مبلمان و لوازم جانبی با کیفیت و زیبا. این هتل یکی از گران ترین و محبوب ترین هتل های دبی است که به شما خدمات و امکانات فوق العاده ای را ارائه می دهد.

برج خلیفه

2.رستوران اتمسفر:اگر قصد دارید در بالاترین رستوران دنیا از غذاهای لذیذ نوش جان کنید، پیشنهاد می‌کنم به طبقه 122 برج خلیفه دبی بروید و از رستوران اتمسفر این برج دیدن کنید. این رستوران که در کتاب رکوردهای جهانی ثبت شده است، هر روز مواد اولیه غذاهای خود را از نقاط مختلف جهان تامین می‌کند و بهترین آشپزان را در خدمت دارد. به همین خاطر است که رستوران اتمسفر به عنوان بهترین رستوران در تمام دبی شناخته شده است.

رستوران اتمسفر

3.سکوی بازدید برج خلیفه دبی ((At the topدر طبقه 124 قرار دارد، یک فضای منحصر به فرد است که از آن می‌توانید دبی را در زیر پای خود ببینید و از منظره‌ای فوق‌العاده از اطراف این شهر زیبا لذت ببرید. برج خلیفه دبی 163 طبقه دارد و قسمت بالای آن را At the Top می‌گویند که قبلاً به شما گفته شده بود.

سکوی بازدید

4.آبنمای برج خلیفه دبی: آبنما در دریاچه مصنوعی برج خلیفه قرار دارد که بزرگترین ساختمان جهان است. این آبنما در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و هزینه ساخت آن ۲۱۸ میلیون دلار بوده است. طول آن ۲۷۵ متر و عرض آن ۱۵۰ متر است. این آبنما دارای ۶۶۰۰ چراغ و ۲۵ رنگ مختلف است که در شب منظره‌ای فوق‌العاده را به وجود می‌آورد. این آبنما می‌تواند آب را تا ارتفاع ۱۵۲ متر (برابر با ۵۰ طبقه) پرتاب کند و حجم آب مورد نیاز آن در هر لحظه ۸۳ هزار لیتر است.

آبنمای دبی با ۲۵ قطعه موسیقی مختلف هماهنگ شده است که شامل سبک‌های پاپ، بی‌کلام، عربی و سنتی است. هر قطعه موسیقی به صورت تصادفی انتخاب می‌شود و نشان‌دهنده فرهنگ و تنوع دبی است. هر نمایش آبنمای دبی حدود ۳ تا ۶ دقیقه طول می‌کشد و در روزهای عادی هر نیم ساعت یک بار و در روزهای تعطیل هر ربع ساعت یک بار اجرا می‌شود.

 آبنمای دبی در کنار دبی مال قرار دارد که بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است. در این مکان می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف، رستوران‌های لوکس، آکواریوم، پارک تفریحی، سینما و هتل لذت ببرید. همچنین می‌توانید به بالاترین نقطه قابل دسترس برج خلیفه    (At the top)بروید و دید باز و فوق‌العاده‌ای از شهر دبی را تجربه کنید.

آبنمای برج

 راهنمای بازدید از طبقات مختلف برج خلیفه دبی 

برج خلیفه دبی یک ساختمان ۱۶۳ طبقه‌ای است که در هر طبقه از آن خدمات و امکانات مختلفی وجود دارد. برای بازدید از برج، ابتدا به یک فضای سه سطحی به نام لژ سلطنتی یا پُدیوم (Podium) می‌روید و سپس با توجه به نوع بلیط خود، به طبقات مختلف مراجعه می‌کنید. در اینجا بخش‌های قابل بازدید یا قابل استفاده از برج را برای شما لیست می‌کنیم:

طبقه همکف: دِ کافه (The Cafe)، یک کافه لوکس و مدرن

طبقه ۵: کلاب برج (The Burj Club )، یک باشگاه ورزشی و تفریحی با استخر، سالن ورزش، سالن زیبایی و رستوران

طبقه همکف تا ۸: هتل آرمانی، یک هتل پنج ستاره با طراحی منحصر به فرد

طبقه ۹ تا ۱۶: آرمانی رزیدنس (Armani Residence)، مجموعه‌ای از آپارتمان‌های لوکس و شیک

طبقه ۱۹ تا ۳۷: واحدهای اقامتی، شامل خانه‌های مسکونی با دید عالی

طبقه ۳۸ و ۳۹: هتل آرمانی، ادامه هتل پنج ستاره

طبقه ۴۳: اسکای لابی (Sky Lobby)، شامل سالن ورزش، جکوزی، استخرها، اتاق استراحت

طبقه ۴۴ تا ۷۲: بخش واحدهای اقامتی، ادامه خانه‌های مسکونی

طبقه ۷۶: اسکای لابی (Sky Lobby)، شامل سالن ورزش، جکوزی، مرتفع ترین استخر جهان، اتاق استراحت

طبقه۷۷ تا ۱۰۸: واحدهای اقامتی خصوصی، شامل خانه‌های مسکونی با قابلیت خصوصی سازی

طبقه ۱۲۱ تا ۱۲۱ و طبقه ۱۲۵ تا ۱۳۵: واحدهای تجاری، شامل دفاتر کار و ملاقات

طبقه ۱۲۲: رستوران اتمُسفر (At.mosphere)، یک رستوران لوکس و فوق العاده با منو‌ای خیره کننده

طبقه ۱۲۳: اسکای لابی (Sky Lobby)، شامل سالن تجاری و کتابخانه برج

طبقه ۱۲۴: سکوی بازدید (Observation Deck)، یک سکوی نمایشی با دید ۳۶۰ درجه از شهر

طبقه ۱۳۹ تا ۱۵۴: واحدهای تجاری، ادامه دفاتر کار و ملاقات

طبقه ۱۴۸: سکوی دید اسکای (Sky Observation Deck)، یک سکوی نمایشی با دید بالاتر و بهتر از شهر

طبقه ۱۵۲ تا ۱۵۴: استراحتگاه (Lounge)، یک فضای آرام و راحت برای نوشیدن نوشیدنی و خوردن تنقلات

طبقه ۱۵۸، مسجد، مرتفع ترین مسجد جهان برای نماز خواندن مسلمانان

بهترین فصل برای سفر به برج خلیفه ی دبی چه زمانی است؟

اگر می‌خواهید برج خلیفه را از نزدیک ببینید، بهترین فصل زمستان است که از نوامبر تا فوریه طول می‌کشد. در این دوره، هوا خنک و مناسب است و دمای هوا بین ۱۷ تا ۳۰ درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. البته، این زمان پرطرفدارترین فصل گردشگری در دبی است و ممکن است شهر شلوغ و پر ازدحام باشد. پس بهتر است که بلیط‌های خود را قبل از سفر رزرو کنید و زمان مناسبی را برای بازدید انتخاب کنید. برای دیدن منظره‌ای فوق‌العاده از برج خلیفه، یکی از بهترین زمان‌ها غروب آفتاب است که می‌توانید شهر را با نورهای رنگارنگ و فواره دبی را تماشا کنید. همچنین، صبح زود یک تجربه بی‌نظیر برای دیدن خورشید از بالای برج است. دقت کنید که در روز‌های بارانی یا مه‌آلود، دید از بالای برج ممکن است با ابر و مه پوشیده شود. پس سعی کنید در روز‌های آفتابی و روشن بازدید کنید.

 قوانین بازدید از برج خلیفه دبی

اگر قصد دارید از برج خلیفه دبی، بلندترین ساختمان جهان، بازدید کنید، باید به چند نکته توجه داشته باشید

نگه دارید از وارد کردن وسایلی که ممکن است خطرناک یا مزاحم باشند، مثل اسپری‌ها، قوطی‌های خالی، سلاح‌های شیمیایی یا آتش‌بازی، الکل، چاقو، اسپری فلفل و هر نوع اسلحه گرم. این وسایل ممنوع هستند و در صورت مشاهده توسط نگهبانان، ضبط خواهند شد.

خوردن و آشامیدن در داخل برج خلیفه مجاز نیست. شما باید قبل یا بعد از بازدید خود از رستوران‌ها و کافه‌های موجود در پیرامون برج استفاده کنید.

زمان باقی مانده تا پایان بازدید خود را در نظر داشته باشید. شما فقط ۳۰ دقیقه فرصت دارید که در طبقه ۱۴۸ برج خلیفه لذت ببرید. اما در طبقه ۱۲۵ محدودیت زمانی ندارید و می‌توانید هر چقدر که دوست دارید بمانید.

سعی کنید کمترین وزن را به همراه خود ببرید. شما باید کوله‌پشتی‌ها و چمدان‌های خود را در اتاق نگهداری قرار دهید. فقط یک کیف دستی کوچک مجاز است.

حیوانات خانگی شما نمی‌توانند همراه شما به بالای برج بروند. لطفاً حیوانات خود را در خانه یا در جای مناسب نگه دارید.

هوای دبی معمولاً گرم و آفتابی است، اما گاهی اوقات ممکن است شرایط جوی نامطلوب باشد. در این صورت، شما نمی‌توانید به بالکن‌های برج دسترسی داشته باشید و هزینه بلیط خود را هم نخواهید گرفت.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم راجب امکانات برج خلیفه دبی، طبقات و بخش های مختلف آن و... اطلاعات جامعی برای شما عزیزان آورده ایم امیدواریم نهایت استفاده راببرید و اگر قصد سفر به   برج خلیفه دبی را داشتید از بخش های مختلف و جذاب آن بازدید نمایید.


Loader