خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی زیر نظر پزشک فوق متخصص

خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی زیر نظر پزشک فوق متخصص

خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی شامل یک سری روش‌ها و فرآیندهایی است که بهبود ظاهر و سلامت دندان‌ها و لثه‌ها را هدف دارند. خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی ممکن است برای بهبود شکل، اندازه، رنگ و تراکم دندان‌ها، بهبود لبخند و جلوگیری یا ترمیم مشکلات دندانی ارائه شوند. 

قبل از اقدام به هر خدمتی، مهم است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه برای نیازهای شما را مشخص کنید. همچنین، حفظ بهداشت دهان و دندان منظم، بررسی‌های دوره‌ای و نگهداری منظم از دندان‌ها نقش مهمی در حفظ سلامت و زیبایی دندان‌ها ایفا می‌کند.

اهمیت خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

خدمات و درمان‌های دندانپزشکی برای حفظ سلامت و زیبایی دندان‌ها و لبخند افراد اهمیت بسیاری دارند. برای داشتن دندان‌هایی سالم و زیبا، باید به مراقبت‌های روزانه و اصول بهداشت دهان و دندان پایبند بود. دندان‌هایی که تمیز، سالم، یکدست و مرتب هستند، می‌توانند لبخندی زیبا را به چهره افراد ببخشند و زیبایی آنها را افزایش دهند.

بعضی از افراد به طور ذاتی دندان‌هایی سالم و زیبا دارند و با انجام مراقبت‌های منظم از دندان‌های خود، مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید. اما بسیاری از مشکلات ممکن است دندان‌ها را تهدید کنند، مانند پوسیدگی، جرم، نامرتبی، عفونت و غیره. این مشکلات نیازمند خدمات و درمان‌های دندانپزشکی هستند. اگر قصد انجام خدمات زیبایی برای دندان های خود دارید میتوانید به بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران مراجعه کرده و از خدمات با کیفیت این مجموعه استفاده کنید.

خدمات دندانپزشکی فقط به درمان و رفع مشکلات دندان محدود نمی‌شوند. امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، انواع خدمات زیبایی نیز برای افراد در کلینیک‌های دندان‌پزشکی قابل دسترسی هستند که انتخاب‌های متنوع و جذابی را برای آنها فراهم می‌کنند. خدمات و درمان‌های دندانپزشکی را می‌توان به سه دسته اصلی خدمات درمانی، خدمات ترمیمی و خدمات زیبایی تقسیم کرد. در ادامه به بررسی این سه دسته و انواع آنها می‌پردازیم. 

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دندانپزشکی زیبایی یک شاخه از دندانپزشکی است که به بهبود ظاهر و عملکرد دندان‌ها می‌پردازد. این شاخه شامل انواع مختلفی از درمان‌ها و خدمات است که هدف آن‌ها ایجاد یک لبخند زیبا و سالم است. این درمان‌ها ممکن است شامل لمینت هر واحد دندان، شکل دادن دندان‌ها، روکش دندان، لمینت دندان، ایمپلنت دندان جلو، ارتودنسی و بریج دندان باشند. این درمان‌ها نه تنها زیبایی دندان‌ها را افزایش می‌دهند بلکه می‌توانند مشکلات دندانی مانند شکستگی، ترک، کجی و فاصله دندان‌ها را نیز رفع کنند. این درمان‌ها همچنین می‌توانند مقاومت و استحکام دندان‌ها را نیز بهبود بخشند.

دندانپزشکی زیبایی یک شاخه پرطرفدار و پیشرفته از دندانپزشکی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. این شاخه از دندانپزشکی به افراد کمک می‌کند تا با اعتماد به نفس بیشتری لبخند بزنند و زندگی اجتماعی خود را بهبود بخشند. این شاخه از دندانپزشکی همچنین به افراد کمک می‌کند تا سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنند.

انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی برای زیبایی دهان و دندانپزشکی

1. روکش‌های زیبایی دندان، کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یکی از روش‌های دندانپزشکی است که برای ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده، شکسته یا پوسیده به کار می‌رود. این روش شبیه به آمالگام است، اما از ماده‌ای به رنگ دندان و از جنس رزین، شیشه و کوارتز استفاده می‌کند.

کامپوزیت‌ها علاوه بر ترمیم دندان، می‌توانند نقش سیمان را برای نگه‌داری روکش‌های دندانی ایفا کنند. کامپوزیت‌ها در مقایسه با آمالگام، زیباتر، مقاوم‌تر و کم‌عارضه‌تر هستند و به همین دلیل در دندانپزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

کامپوزیت دندان

2. سفیدکردن دندان‌ها یا وایتینگ دندان

این روش با استفاده از مواد شیمیایی خاص، رنگ‌دانه‌های ناخواسته را از سطح دندان‌ها برطرف می‌کند و آن‌ها را سفیدتر و درخشان‌تر می‌نماید.

این روش می‌تواند دندان‌های شما را از زردی، سیاهی و لکه‌های ناشی از مصرف غذا، نوشیدنی، دخانیات و برخی داروها پاک کند. شما می‌توانید این روش را در مطب دندانپزشکی با نور یا لیزر، یا در خانه با استفاده از تری‌های پلاستیکی و ژل سفید کننده انجام دهید. البته باید توجه داشته باشید که همه‌ی دندان‌ها قابلیت سفید شدن ندارند و برخی ممکن است به روش‌های دیگری نیاز داشته باشند. بنابراین قبل از انتخاب این روش، حتما با دندانپزشک مشورت کنید.

سفیدکردن دندان

این روش درمانی زیبایی می‌تواند لبخند شما را زیباتر و جذاب‌تر کند. دندان‌های سفید و تمیز نشانه‌ی سلامت و اعتماد به نفس هستند و چهره شما را روشن و شاداب می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی زیبایی، بلیچینگ یا سفید کردن دندان است. که در کلینیک های زیبایی دندان دارای قیمت های متفاوتی است.

3. لمینت دندان

لمینت‌ها، یکی از محبوب‌ترین اقدامات در زمینه دندانپزشکی زیبایی هستند. این لایه نازک از سرامیک یا کامپوزیت، به دندان‌ها افزایش مقاومت، زیبایی، و درخشش می‌بخشد. این لایه‌ها عمدتاً در بخش جلویی دندان‌ها نصب می‌شوند و معمولاً نیاز به تراش دندان و قالب‌گیری دارند. فرآیند ساخت آن ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد.

از لمینت‌ها برای رفع مشکلاتی مانند پریدگی لبه، شکستگی، ساییدگی، و زردشدگی استفاده می‌شود. این لمینت‌ها می‌توانند تا ۱۰-۱۵ سال طول عمر داشته باشند و این مدت زمان بستگی به متریال و مراقبت‌های پس از نصب دارد و از موادی مانند فلدسپات، لیتیوم سرامیک، کامپوزیت، و دی اکسی زیرکونیوم برای ساخت لمینت‌ها استفاده می‌شود.

4.ایمپلنت دندان

ایمپلنت یکی از روش‌های کارآمد و دائمی در زمینه خدمات دندانپزشکی می‌باشد. در صورت که یک دندان خالی شود، امکان جایگزینی آن با استفاده از ایمپلنت وجود دارد. در این روش، ابتدا یک پایه فلزی مشابه یک پیچ در لثه قرار می‌گیرد و به استخوان فک متصل می‌شود. پس از مدتی که زخم لثه اطراف آن بهبود می‌یابد، با استفاده از مواد و تکنیک‌های خاص، فضای اطراف پیچ پر شده و به شکل یک دندان طبیعی تغییر می‌یابد. این فرآیند باعث ایجاد یک دندان مصنوعی با ویژگی‌ها و شکلی نزدیک به دندان‌های طبیعی می‌شود.

ایمپلنت دندان

5.میناکاری دندان

میناکاری یکی از خدمات زیبایی در حوزه دندانپزشکی است که در آن چندین فرآیند ترمیمی با هم ترکیب می‌شوند. اگرچه دندان‌های فرد ممکن است مرتب به نظر برسند، اما اگر ترک‌های کوچکی در گوشه‌های آن ایجاد شده باشد، میناکاری می‌تواند به عنوان یک راه حل موثر برای اصلاح این ایرادهای ریز عمل کند. در این فرآیند، دندانپزشک از ابزارها و تکنیک‌های مختلف، اغلب با استفاده از ونیر و بلیچینگ، برای ترمیم ناهمواری‌ها و بهبود ظاهر دندان‌ها استفاده می‌کند.

6.ارتودنسی

ارتودنسی، به طور کلی، علاوه بر ارتقاء زیبایی دندان‌ها، به عنوان یک روش درمانی نیز شناخته می‌شود. در این روش، نهایتاً دندان‌ها به صورت منظم و در جایگاه صحیح قرار می‌گیرند که باعث راحتی در عمل جویدن می‌شود. اثرات ارتودنسی بر دندان‌ها باعث تغییر در فرم استخوان فک می‌شود و پس از اتمام درمان، ممکن است استخوان‌های گونه در وضعیت بهتری قرار گیرند. همچنین، تأثیرات مثبت ارتودنسی بر حالت لب و دهان نیز چشمگیر است، و نتیجه نهایی آن به شگفتی آمیز است.

7.روکش دندان

روکش‌های دندان، پوسته‌های نازک و سفید رنگ از جنس چینی یا رزین، برای انجام فعالیتهای پزشکی در زمینه دندانپزشکی ساخته می‌شوند. این روکشها به صورت تخصصی برای هر بیمار در آزمایشگاههای دندانپزشکی ساخته می‌شوند تا ظاهری مشابه با دندانهای بیمار داشته باشند.

پیش از اتصال روکشها به دندان بیمار، دندانپزشک مقداری از مینای دندان را بر می‌دارد تا بتواند روکشی ایجاد کند که شبیه به دندانهای واقعی فرد باشد. این روکش‌ها کاربردهای زیادی دارند و مشکلات متعددی از جمله کج شدن دندانها، آسیب دیدن مینای دندان، پر کردن فواصل میان دندانها، و پوشاندن دندانهای لکه دار را برطرف می‌سازند.

روکش‌های دندانی نه تنها زیبایی دندان‌ها را افزایش می‌دهند بلکه مشکلات مهم دندان‌ها را نیز حل می‌کنند. باید توجه داشت که این روش یک عمل غیرقابل برگشت است زیرا برای نصب روکشها، طرفین دندان تراش داده می‌شود. روکشهای دندان قابل تعویض هستند، اما به دلیل تراش دندانها، نمی‌توانند برای همیشه برداشته شوند.

روکش دندان

8. افزایش طول تاج دندان‌ها

تاج‌های دندانی یا روکش‌های دندانی، قطعاتی از جنس سرامیک، کامپوزیت یا فلز هستند که روی دندان‌های آسیب‌دیده، پوسیده، ترک‌خورده یا تغییر شکل‌یافته قرار می‌گیرند و شکل و رنگ آن‌ها را بهبود می بخشند. این تاج‌ها همچنین دندان‌ها را تقویت می‌کنند و از شکستگی آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

تاج‌های دندانی می‌توانند برای افزایش طول دندان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرند. این کار باعث می‌شود که دندان‌ها در حین خندیدن بیشتر دیده شوند و لبخند زیباتری را ایجاد کنند. این نوع لبخند به خنده جوانی معروف است و نشانه‌ای از جوانی و سلامت است.

تاج‌های دندانی همچنین برای پوشش دندان‌های پر شده، دندان‌های جایگزین شده با بریج یا ایمپلنت، و دندان‌های ارتودنسی شده نیز کاربرد دارند. این تاج‌ها باعث می‌شوند که دندان‌ها طبیعی‌تر و زیباتر به نظر برسند.

افزایش طول تاج دندان‌ها

9. کرادینگ دندان

کرادینگ، یکی از روش‌های موجود در زمینه دندانپزشکی زیبایی است، که برای اصلاح بی‌نظمی‌ها و فواصل در دندان‌ها به کار می‌رود. در مقایسه با ارتودنسی، در این روش از دستگاه‌های ارتودنسی استفاده نمی‌شود؛ به جای آن، دندانپزشک از مواد ترمیمی برای رفع نقص‌ها یا فواصل بین دندان‌ها استفاده می‌نماید.

این روش معمولاً به مدت زمان کمتری نیاز دارد و می‌تواند با استفاده از مواد ترمیمی، زیبایی و جذابیت ظاهری لبخند را بهبود بخشد.

دندانپزشکی زیبایی راه حلی برای بهبود ظاهر و سلامت دندان‌هاست. اگر دندان‌های شما پوسیده، آسیب دیده، کج، غیرطبیعی، رنگ پریده یا از دست رفته باشند، می‌توانید با مراجعه به یک دندانپزشک زیبایی از خدمات مختلفی مانند روکش، لمینیت، ایمپلنت و سفید کردن دندان بهره ببرید. این کار می‌تواند لبخند شما را زیباتر کند و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

دندانپزشکی زیبایی نه تنها به بهبود وضعیت سلامت دندان‌ها کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. این حوزه از دندانپزشکی نه تنها به جلب زیبایی ظاهری افراد می‌پردازد بلکه در بهبود کلیت سلامت دهان نیز تأثیرگذار است. 


Loader