آکواریوم اصفهان | عکس + آدرس و معرفی کامل

آکواریوم اصفهان | عکس + آدرس و معرفی کامل

آکواریوم اصفهان

معرفی آکواریوم اصفهان به همراه جزئیات مکان و زمان بازدید و عکس (سال 1402)


معرفی آکواریوم اصفهان: 

آکواریوم اصفهان، اولین تونل آکواریوم ایران است و از جاذبه‌های دیدنی بسیار محبوب در شهر اصفهان به شمار می‌رود. 

این آکواریوم در دل یک پارک جنگلی با فضایی زیبا و جذاب قرار دارد و از بیش از ۳۰۰ گونه مختلف از آبزیان آب‌های شور و شیرین پنج قاره جهان دیدنی‌هایی فراوان دارد. 

علاوه بر این، امکانات رفاهی و تفریحی زیادی نیز در داخل آکواریوم اصفهان وجود دارد که باعث شده است تا این مجموعه به یک مقصد بسیار محبوب برای گذراندن یک روز فراموش‌نشدنی و خانوادگی تبدیل شود.

در آکواریوم اصفهان، بخش‌های مختلفی مانند تونل آبزیان، استخر بازی آبی، باغ پرندگان و... وجود دارد که هر یک از آن‌ها دیدنی‌هایی فراوان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آوردند. با یک پیاده‌روی در تونل آکواریوم، می‌توان به سفری در اعماق آب پرداخت و به دیدار آبزیان زیبا و شگفت‌انگیز بپردازید. 

در بخش استخر بازی آبی نیز فرصتی برای سرگرمی و تفریح کودکان و نوجوانان فراهم شده است. همچنین، باغ پرندگان با بیش از ۲۰۰ پرنده مختلف نیز از جاذبه‌های دیدنی آکواریوم اصفهان به شمار می‌رود.  


شرایط بازدید از آکواریوم اصفهان: 

آکواریوم اصفهان همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب برای بازدید کنندگان باز است. 

اما باید توجه داشت که ساعات بازدید در فصول مختلف سال، تعطیلات، ماه رمضان و ایام نوروز ممکن است متفاوت باشد. 

بهتر است پیش از مراجعه، اطلاعات دقیق را از اینستاگرام مجموعه به دست آورید یا با آن‌ها تماس بگیرید.

بازدید از آکواریوم اصفهان در سال ۱۴۰۱ برای کودکان زیر پنج سال رایگان است و برای بزرگسالان هزینه آن ۶۱,۵۰۰ تومان می‌باشد. 

گردشگران خارجی نیز برای بازدید از این جاذبه بی‌نظیر باید ۱۴۰,۰۰۰ تومان پرداخت کنند. برای خرید بلیط آکواریوم اصفهان می‌توانید از خدمات گردشگری هتلی که در آن اقامت دارید استفاده کنید. 

همچنین می‌توانید به‌صورت حضوری در مجموعه بلیط خود را تهیه کنید. به‌زودی نیز در سایت آکواریوم اصفهان یک صفحه برای خرید آنلاین بلیط این مجموعه ایجاد خواهد شد. 

برای هماهنگی بازدیدهای گروهی اعم از دانش‌آموزی، دانشجویی، بسیج و... باید با روابط عمومی مجموعه آکواریوم اصفهان تماس گرفت؛ زیرا در صورت عدم هماهنگی و صدور وقت قبلی، مجموعه از پذیرفتن گروه‌ها معذور است.

در کل، آکواریوم اصفهان با فضایی زیبا، دیدنی‌های فراوان و امکانات رفاهی و تفریحی مناسب، یک مقصد بسیار جذاب برای گردشگران و بازدیدکنندگان در شهر اصفهان است.


مکان آکواریوم اصفهان: 

آکواریوم اصفهان در منطقه جنگلی ناژوان و در نزدیکی رودخانه زاینده‌رود واقع شده است. 

این مجموعه در فاصله ۷ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر اصفهان قرار دارد و تا فرودگاه بین‌المللی اصفهان، ۳۲ کیلومتر (نیم‌ساعت) و تا راه‌آهن اصفهان ۱۷ کیلومتر فاصله دارد. 

همچنین، فاصله آکواریوم اصفهان تا شهر تهران، حدود ۴۵۰ کیلومتر (حدود پنج ساعت) است. 

برای دسترسی به آکواریوم اصفهان، از مرکز شهر باید از طریق خیابان جهاد، به اتوبان خیام بروید و به‌سمت جنوب حرکت کنید تا در امتداد همین اتوبان، از اتوبان میرزا کوچک خان عبور کنید. 

قبل از رسیدن به اتوبان حبیب‌اللهی و میدان سهروردی، از سمت راست خارج شوید و در اولین میدان به‌سمت چپ بپیچید تا وارد بلوار الفت شوید. 

این بلوار را ادامه دهید تا به پارکینگ پارک جنگلی ناژوان برسید. 

در اینجا می‌توانید ماشین خود را پارک کنید و به‌سمت آکواریوم بروید. برای رفتن به آکواریوم اصفهان، پیشنهاد می‌کنیم از ماشین شخصی یا تاکسی‌های خطی در ایستگاه هتل پل بهره بگیرید تا به‌راحتی به مقصد برسید. 

آکواریوم اصفهان با مساحت چهار هزار متر مربع، شامل یک تونل با طول ۳۵ متر در عمق هفت متری زمین است که در احاطه آکواریوم‌های غول‌پیکر پنج تا ۱۰ متری قرار دارد. 

در این آکواریوم، انواع گونه‌های مختلف آبزیان آب‌های شور و شیرین، از ماهی‌های کوچک و رنگارنگ تا کوسه‌های خطرناک و نادر، به چشم می‌خورند. 

اگر در حال حاضر مسافر اصفهان هستید و از راه دوری به این شهر زیبا سفر کرده اید، پیشنهاد میکنیم تا از جاهای دیدنی اصفهان به طور کامل بازدید کنید و خاطره ای تکرار نشدنی برای خودتان و خانوادتان رقم بزنید. 


تجربه ای بینظیر با آکواریوم اصفهان: 

پیاده‌روی در این تونل، تجربه‌ای بی‌نظیر است که هیچگاه از یاد نخواهد رفت. علاوه بر تماشای ماهی‌ها، در آکواریوم اصفهان، فعالیت‌های هیجان‌انگیز دیگری نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. 

به دلیل عمق زیاد تونل، محفظه‌های آب از نور آفتاب در امان هستند و دمای آن‌ها با توجه به نوع ماهی‌ها قابل تنظیم است. همچنین، نور زیاد و انعکاس آن در آب، چشم بینندگان را اذیت نمی‌کند.

باید بدانید که آکواریوم اصفهان به‌عنوان اولین آکواریوم تونلی ایران شناخته می‌شود و با وجود امکاناتی مدرن و پیشرفته، قیمت بلیط آن نسبت به بلیط آکواریوم‌های دیگر در سطح جهان به‌طور قابل توجهی کمتر است. 

پس از خرید بلیط، راهنمایی شما به راهروی شیب‌دار دیگری انجام می‌شود که به ورودی اصلی آکواریوم منتهی می‌شود.

آکواریوم اصفهان شامل ۳۳ آکواریوم با ظرفیت ۱٫۵ میلیون لیتر آب است. 

کناره‌ها و سقف تونل با شیشه‌های آکواریوم پوشانده شده‌اند و احساس فضایی شبیه به عمق اقیانوس‌ها را برای شما ایجاد می‌کنند. 

برخی از آکواریوم‌های موجود در تونل آکواریوم اصفهان به موضوعات خاصی اختصاص دارند و به آن‌ها تماتیک می‌گویند.


تجربه ای بینظیر


تاریخچه ساخت آکواریوم اصفهان: 

آکواریوم اصفهان با همکاری شرکت اوشن‌ آکواریوم ترکیه به‌طور کامل بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده و در ماه بهمن سال ۱۳۹۷ با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، به بهره‌برداری رسید. 

در مراسم افتتاح، معاون رئیس‌جمهوری بیان کرد که با ایرانگردی باید جهانگردی را آغاز کنیم و شهردار اصفهان نیز تأیید کرد که باید از اصفهان‌گردی برای آغاز ایرانگردی استفاده کنیم. 

این پروژه با ۵۰ درصد سهم ایران در منطقه جنگلی ناژوان در اصفهان آغاز شده است. 

برای ساخت آکواریوم، ۳۵,۰۰۰ متر مکعب خاکبرداری و پی‌کنی صورت گرفته و بتن‌ریزی آن بیش از ۷,۱۹۹ متر مکعب و آرماتوربندی آن ۶۳۵,۴۵۹ کیلوگرم بوده است.

شرکت اوشن‌ آکواریوم یکی از ۱۰ شرکت برتر جهان در زمینه طراحی، معماری، محاسبات فنی، ساخت و بهره‌برداری از محل‌های نگهداری و نمایش حیوانات زنده، از جمله آکواریوم، باغ وحش، باغ خزندگان، پروژه‌های تلفیقی و غیره است و با سابقه‌ای طولانی، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان شناخته می‌شود. 

این شرکت با بکارگیری مهندسان، مشاوران و معماران متخصص و با تجربه، از آغاز تا بهره‌برداری پروژه ساخت آکواریوم اصفهان را بر عهده داشته است. 


تاریخچه ساخت


گونه های جانوری آکواریوم اصفهان: 

در آکواریوم اصفهان، حدود ۶،۵۰۰ موجود آبزی زندگی می‌کنند که شامل ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه از ماهی‌های پنج قاره جهان هستند. 

علاوه بر این، در این آکواریوم حدود ۱۰۰ گونه زنده از ماهیان خطرناک‌ترین، نادرترین و عجیب‌ترین گونه‌های ماهیان را تشکیل می‌دهند. 

علاوه بر ماهیان، ۶ نوع کوسه نیز در تونل آکواریوم اصفهان زندگی می‌کنند.

در آکواریوم اصفهان، ماهیان بسیار متنوعی وجود دارند. این ماهیان شامل ماهی مولا مولا (خورشید ماهی اقیانوس)، که به عنوان سنگین‌ترین ماهی استخوان‌دار شناخته شده در جهان معروف است، 

همچنین اسب دریایی (با طول ۱۶ میلی‌متر تا ۳۵ سانتی‌متر)، خرچنگ آبی (بومی خلیج مکزیک، اقیانوس اطلس و مدیترانه)، کپور گلگون (نماد عشق و دوستی)، کوسه آب شیرین (بنگوسی با باله پشتی طویل و نوک تیز)، گاو ماهی (جعبه ماهی با باله‌های کوچک)، کوسه سفید بزرگ (کوسه سفید یا سفید مرگ‌بار) که گونه‌ای در معرض خطر انقراض است و دارای بیشترین حمله به انسان می‌باشد. 

همچنین ماهی خاویار (تاس ماهی)، ماهی کمانگیر، ماهی ماندارین (بومی اقیانوس آرام و تقریباً محدوده جزایر ریوکیو)، ماهی‌های آب لب شور، کوسه سرچکشی، کوسه بلک تیپ (نوک سیاه) و جوجه‌تیغی ماهی خالدار نیز جزء آبزیان آکواریوم اصفهان هستند. 


امکانات آکواریوم اصفهان


امکانات آکواریوم اصفهان: 

یکی از امکانات جالب در مجموعه آکواریوم اصفهان، لمس آبزیان و غذا دادن به آن‌ها است. 

بازدیدکنندگان می‌توانند در بخش آکواریوم‌های سرباز و حوضچه‌های مرجانی با استفاده از پستانک، شیشه شیر و دست، به ماهی‌ها غذا بدهند و آن‌ها را لمس کنند. 

این تجربه برای کودکان به‌خصوص، تبدیل به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی خواهد شد. برای انجام این کار، باید در زمان خرید بلیط ورودی، هزینه جداگانه‌ای را پرداخت کنید و این کار تحت نظارت مسئولان انجام می‌شود.

همچنین، در آکواریوم اصفهان، تماشای غذا دادن به ماهی‌ها نیز بسیار جذاب است. 

این عمل در هنگام ظهر صورت می‌گیرد و در صورت حضور در این مجموعه در این زمان، با صحنه جالبی از حضور غواصان در آکواریوم مواجه خواهید شد که در حال غذا دادن به آبزیان هستند. 

در مجموعه آکواریوم اصفهان، بخشی به منظور عکاسی و ثبت عکس‌های یادگاری برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. 

این مرکز عکاسی تنها مرکز در کشور است که این امکان را به شما می‌دهد که با بک‌گراند تونل آکواریوم، اقیانوس و انواع مختلف ماهیان اقیانوسی عکس بگیرید و آن را چاپ کنید. 

تصاویر به‌صورت کروماکی هستند و در پنج تا هفت دقیقه چاپ می‌شوند. هزینه جداگانه‌ای برای ثبت هر عکس در نظر گرفته شده است. 

همچنین، در پایان مسیر بازدید از آکواریوم اصفهان، فروشگاهی وجود دارد که محصولات متنوعی از جمله عروسک‌های گوناگون و متنوع رنگی، پولیشی، ماهیان تاکسیدرمی، پازل‌های سه‌بعدی، پازل‌های ساده و غیره را عرضه می‌کند. این محصولات یادگاری‌های جذابی هستند که می‌توانید برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید. 

محصولات جذابی که در فروشگاه هدایای آکواریوم اصفهان عرضه می‌شوند، شامل موارد زیر می‌شود: 

- تخم‌های شگفت‌انگیز که نحوه رشد یک موجود در آب را به نمایش می‌گذارند. با قرار دادن عروسک در داخل این تخم‌ها، شاهد رشد و تغییر حالت آن خواهید بود. با رسیدن عروسک به بزرگ‌ترین اندازه، می‌توانید آن را از آب خارج کرده و دوباره به کوچک‌ترین حالت بازگردانید.

- تخم‌های دایناسور که شامل پازل دایناسورهای مختلف هستند. با قرار دادن قطعات پازل کنار هم، می‌توانید نمونه کوچکی از دایناسورها بسازید.

- ماکت‌های پلاستیکی از آبزیان، حشرات، ساختمان‌های مشهور مانند برج میلاد، برج ایفل، تاج محل و غیره.

- مگنت‌ها یا اشیای آهنربایی با تصاویر مختلف از ماهیان و موجودات دریایی که برای چسباندن به سطوح فلزی مناسب هستند.

- تی‌شرت‌هایی با تصاویر مختلف از موجودات زیبای زندگی در اقیانوس‌ها.

- لیوان‌های سه‌بعدی با تصاویر مختلف از ماهیان و موجودات دریایی که باعث ایجاد احساس عمق و واقعیت بیشتر می‌شود.

آکواریوم اصفهان با ارائه امکانات متنوع، جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. 

این امکانات شامل استودیوی عکس آکواریوم اصفهان، کافی‌شاپ با طراحی زیبا و دریایی در قسمت ورودی اصلی آکواریوم، میز و صندلی‌های بسیار و امکان سرو انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، میان‌وعده و غیره، فروشگاه هدایا و سرویس بهداشتی است. 

همچنین، این آکواریوم در پارک جنگلی ناژوان واقع شده است و به همین دلیل، شما به امکاناتی چون پارکینگ با ظرفیت ۳,۰۰۰ خودرو، بوفه، تله‌سیژ، کافه، رستوران، نمازخانه و غیره نیز دسترسی خواهید داشت. 

 

جمع بندی: 

آکواریوم اصفهان یک مرکز گردشگری جذاب است که در پارک جنگلی ناژوان واقع شده است. 

این مرکز شامل مجموعه‌ای از ماهیان و سایر موجودات دریایی است که با امکانات متنوعی همچون استودیوی عکس، کافی‌شاپ، فروشگاه هدایا و سرویس بهداشتی همراه است. 

همچنین، با داشتن پارکینگ با ظرفیت ۳,۰۰۰ خودرو، بوفه، تله‌سیژ، کافه، رستوران و نمازخانه، این مرکز به بازدیدکنندگان امکانات کاملی را فراهم می‌کند. 

به طور کلی، آکواریوم اصفهان یک مقصد گردشگری پرطرفدار در شهر اصفهان است که برای تفریح و سرگرمی بازدیدکنندگان مناسب است. 


Loader