رزرو تور قشم و نکاتی که باید بدانید

رزرو تور قشم و نکاتی که باید بدانید

تور قشم

تور قشم

تور قشم یکی از بهترین گزینه ها برای سفر به جنوب ایران است. قشم یک جزیره زیبا و بزرگ در خلیج فارس است که دارای طبیعت منحصربه فرد، فرهنگ متنوع، بازارهای محلی و جاذبه های تاریخی و گردشگری است. شما می توانید با هواپیما، قطار یا اتوبوس به قشم سفر کنید و از تورهای مختلفی که توسط آژانس های معتبر ارائه می شوند، استفاده کنید. برخی از تورهای قشم که می توانید در سایت های مختلف رزرو کنید، عبارتند از:

 

1.تور قشم از تهران: با بهترین قیمت این تور شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل 3 ستاره، صبحانه، ناهار و شام، گشت های نیم روزه و روزانه، بیمه مسافرتی و راهنمای تور است. قیمت این تور بستگی به زمان سفر و نوع خدمات دارد.

2.تور لحظه آخری قشم ارزان: این تور شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل 4 ستاره، صبحانه، ناهار و شام، گشت های نوروزی، جزیره هنگام، جزیره لارک و جزیره هرمز، بیمه مسافرتی و راهنمای تور است. قیمت این تور بستگی به زمان سفر و تعداد مسافران دارد.

3.تور گشت داخل قشم: این تور شامل گشت های نیم روزه و روزانه به جاذبه های دیدنی قشم مثل درخت پیرامون، ساحل سنگ پا، دره ستارگان، پارک دلفین ها، بازار قدیم و پورتغال است. قیمت این تور بستگی به نوع گشت و خدمات دارد.

4.تور قشم با قطار:این تور شامل بلیط رفت و برگشت قطار، اقامت در هتل 5 ستاره، صبحانه، ناهار و شام، گشت های لوکس به جاذبه های قشم، بلیط کشتیرانی به جزیره هنگام و لارک، بیمه مسافرتی و راهنمای تور است. قیمت این تور بستگی به زمان سفر و نوع خدمات دارد.

5.آفر تور قشم:این تور شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما چارتر، اقامت در هتل 2 ستاره، صبحانه، ناهار و شام، گشت های کویر نخلستان، جزیره لارک و جزیره هنگام، بلیط پارک دلفین ها، بیمه مسافرتی و راهنمای تور است. قیمت این تور بستگی به زمان سفر و تعداد مسافران دارد.

دیدنی های قشم

قبل از سفر با تور قشم این نکات را در نظر بگیرید

 

  • برای رفتن به قشم، می‌توانید از هواپیما، کشتی یا اتوبوس استفاده کنید. هواپیما سریع‌ترین و راحت‌ترین روش است، اما هزینه‌ی بیشتری دارد. کشتی و اتوبوس ارزان‌تر هستند، اما زمان بیشتری می‌برند. بسته به بودجه و زمان خود، روش مناسب را انتخاب کنید.
  • قشم یک منطقه آزاد تجاری است و برای ورود به آن نیاز به گذرنامه ندارید. فقط کارت شناسایی ملی خود را همراه داشته باشید.
  • قشم آب و هوای گرم و خشک دارد و در تابستان دمای هوا بالای ۴۰ درجه سانتی گراد می‌رسد. بنابراین، لباس‌های سبک و رنگ روشن، کلاه، عینک آفتابی و ضدآفتاب را فراموش نکنید. در زمستان هم دمای هوا حدود ۱۶ درجه سانتی گراد است و شب‌ها خنک می‌شود. پس لباس‌های گرم‌تری را هم ببرید.
  • قشم جزیره‌ای است که دارای جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی فراوان است. شما می‌توانید از سواحل زیبا، دره‌های عجیب، جنگل‌های منگرو، چاله‌های نمک، پارک ملی لافت، پارک تفریحات دلفین‌ها، بازار قدیم قشم، مسجد جامع قشم و بسیاری از جاذبه‌های دیگر بازدید کنید. 
  • قشم دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، اقامتگاه مناسب را رزرو کنید. برخی از هتل‌های پیشنهادی قشم عبارتند از: هتل سامان، هتل شادروان، هتل سیراف، هتل خلیج فارس و هتل سولار.
  • قشم دارای غذاهای محلی خوشمزه و متنوع است که شامل غذاهای دریایی و خوراک‌های گوشت است. شما می‌توانید از رستوران‌های معروف قشم نظیر رستوران سنتی برادران، رستوران سنتی مهران، رستوران دریایی ماهی‌خور و رستوران دریایی شهرزاد استفاده کنید. 
  • قشم یک منطقه آزاد تجاری است و دارای مراکز خرید و بازارهای متعدد است. شما می‌توانید از خرید لباس، عطر، ادکلن، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی، صنایع دستی و سوغات محلی لذت ببرید. برخی از مراکز خرید و بازارهای قشم عبارتند از: بازار قدیم قشم، بازار ستاره، بازار پردیس ۱ و ۲، بازار پگاه و بازار سیراف.
  • قشم دارای جشنواره‌ها و مراسم آیینی و فرهنگی مختلف است که نشان‌دهنده تنوع و غنای فرهنگی این جزیره است. شما می‌توانید از شرکت در جشنواره‌های نظیر جشنواره هفتاد و دو تن، جشنواره هفت سین دریایی، جشنواره گلاب گیری، جشنواره نوروز خلیج فارس و جشنواره هالووین قشم بهره‌مند شوید
  • قشم دارای سوغات‌های خاص و جذاب است که شامل صنایع دستی نظیر گلاب گیری، حصیربافی، چادربافی، قلاب بافی و سفالگری است. همچنین شما می‌توانید از خرید محصولات دریایی نظیر صدف، صدف پولک، صدف عروس دریایی، صدف خروس دریایی و صدف نخودک استفاده کنید. بعضی از سوغات‌های خوراکی قشم نیز عبارتند از: عسل درخت سدر، شیرین عسل، حلوا تراب، حلوا اروس و حلوا شکر.

در تور قشم حتما این کارها را تجربه کنید

  • هیجان غواصی در قشم را تجربه کنید.
  • ماهی های کبابی تازه و خوراکی های محلی قشم را تجربه کنید.
  • به جنگل‌های حرا بروید.
  • در دل دره ستارگان کاوش کنید.
  • سافاری در میان شن های صحرای قشم را تجربه کنید.
  • از مردم محلی و بازارهای محلی خرید کنید، تا هم تجربه خرید خوبی داشته باشید و هم کمکی به اقتصاد مردم محلی قشم کنید.

تفریحات قشم

قیمت تور قشم

قیمت تور قشم به عوامل مختلفی از جمله مدت سفر و تعداد روزهای اقامت، زمان سفر از نظر شلوغ یا خلوت بودن مقصد، کیفیت و تعداد ستاره‌های هتل بستگی دارد.

برای مشاهده قیمت روز تور قشم کافی است، مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را تعیین کرده و در صفحات سایت های نظیر علی بابا جستجو کنید.

پس از جستجو فهرستی از آخرین قیمت تورهای قشم بر اساس هتل‌های موجود برای اقامت به شما نشان داده می‌شود و می‌توانید متناسب با نیاز خود، بهترین تورهای قشم را با هتل های متناسب با بودجه خودرا انتخاب کنید.

با رزرو تور قشم، شما میتوانید از جاهای دیدنی جزیره قشم مانند دره ستارگان، جنگل های حرا، دره تندیس و ... بازدید فرمایید. 

تور لحظه آخری قشم

یکی از انتخاب‌های هوشمندانه‌ای که مسافرین قشم پیش‌رو دارند، تور لحظه آخری قشم است. تورهای لحظه آخری زمانی برگزار می‌شوند که ظرفیت تور تکمیل نشود و همچنان صندلی‌هایی برای مسافرین وجود داشته باشد. اغلب تورهای لحظه آخری قشم توسط آژانس‌های چارتر کننده قوی گردشگری ارائه می‌شوند. اما در چه زمان و تاریخی؟

معمولا این نوع تورها در ماه‌های کم گردشگر، روزهای بعد از تعطیلات، اواسط بهار تا اواسط تابستان که به علت هوای گرم و شرجی جزیره قشم و .... بهترین زمان برای تهیه تور قشم لحظه آخری است. اما برای اطلاع بهتر از آفرهایی قشم، می‌توانید عضو گوش به زنگ لحظه آخر شوید تا هر زمانی که آفر و تخفیفی برای تورها درنظر گرفته شد، مطلع باشید.

 

همانطور که اشاره داشتیم، تورهای لحظه آخری از نظر هزینه برای گردشگران بسیار سودآور است اما قبل از خرید تور باید به امکانات تور و شرایط کنسلی آن توجه داشته باشند. از آنجا که تورهای لحظه آخری آفر ویژه‌ای را برای گردشگران تداعی می‌کند، قوانینی هم دارد که مسافرین باید به آن توجه داشته باشند. به عنوان مثال: گاها امکان دارد توریست از رزرو تور قشم پشیمان شود و قصد داشته باشد که تور خود را کنسل کند؛ در این حین برخی از آژانس‌های گردشگری تمامی هزنیه را به عنوان جریمه از مسافر دریافت می‌کنند. پس لطفا حواستان را در حین رزرو تور لحظه آخری قشم باشد!

 

نکته‌ای که در این تورها حائز اهمیت می‌باشد، متفاوت نبودن کیفیت هتل و سفر تور قشم لحظه آخری با تور استاندارد است که مسافرین می‌توانند تور مقرون به صرفه این جزیره را خریداری کنند.

تور زمینی قشم

تور زمینی قشم با دو وسیله قطار و اتوبوس برگزار می‌شود که همه مسافرینی که دسترسی به قطار و اتوبوس داشته باشند، می‌توانند خود را به جزیره بندرعباس برسانند و سپس با لنج به جزیره قشم بروند؛ مدت زمانی که مسافرین در مسیر هستند بسته به هر شهر و وسیله سفر گوناگون است، اما مدت زمانی که مسافرین در مسیر دریایی بندرعباس - قشم هستند 45 – 60 دقیقه است. به طور متوسط مدت زمان سفر با قطار مقدار کمی بیشتر از اتوبوس هست (مسافرین با اتوبوس معمولاحدود 1 ساعت زودتر به بندرعباس می‌رسند، اما به نوع قطار هم بستگی دارد که امکان سریع رسیدن مسافرین به مقصد رافراهم میکند.)

 

تور هوایی قشم

سفر به قشم با هواپیما رایج‌ترین و پرطرفدارترین راه برای سفر به این جزیره است. قیمت تورهای هوایی قشم معمولا گرانتر از تورهای زمینی هستند و این به خاطر گرانتر بودن قیمت بلیط هواپیما قشم می‌باشد. اگر هزینه و قیمت تور برای شما اهمیت چندانی ندارد، پیشنهاد ما به شما سفر با تور هوایی قشم می‌باشد. راحتی، صرفه‌جویی در وقت، امکانات رفاهی پیشرفته، تخفیف‌های ویژه برای کودکان و غیره از جمله مزیت های سفر با هواپیما است.

 

تور هوایی قشم، انتخابی آگاهانه برای مسافرانی می باشد که سفری آسان را به سفری پرچالش ترجیح می‌دهند؛ تورهای هوایی اغلب به صورت 2 ساعته مسافرین را به بزرگترین جزیره خلیج فارس می‌رسانند و این مدت زمان امکان دارد برای مسافرانی که از مبدا آنها ازتهران نمی باشد، افزایش یا کاهش پیدا کند. همچنین مسافرین در بعضی از ایام سال می‌توانند تورهای ارزان و لحظه آخری قشم را با آفرهای ویژه تهیه نمایند

بهترین زمان خرید تور قشم

قشم در مناطق گرمسیری ایران واقع شده و دارای اقلیم آب و هوایی گرم و مرطوب می‌باشد. دمای هوای این جزیره در طول سال به طور متوسط حدود 26 درجه سانتی‌گراد است. لازم به ذکر است که متوسط حداقل و حداکثر دمای روزانه این جزیره به ترتیب 18 و 33 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. گرم‌ترین ماه سال در قشم تیر ماه و سردترین ماه‌ها در این جزیره دی و بهمن هستند. آذر تا فروردین ماه، بهترین زمان سفر به قشم و پرگردشگرترین ماه‌های سال در این جزیره هستند، چرا که در این بازه زمانی آب و هوای قشم در بهترین حالت خود قرار دارد، از طرفی متقاضیان خرید تور قشم باید توجه داشته باشند که در این زمان قیمت تورهای قشم گران‌تر از همیشه می‌باشد و اگر قصد سفر ارزان به قشم داشته باشید. ماه‌های گرم سال برای شما انتخاب بهتری است. در انتها، گردشگران عزیز برای دریافت آخرین اخبار مربوط به تور قشم و اطلاع از زمان برگزاری تورهای این مسیر می‌توانند به بخش تورهای داخلی سایت لحظه آخر مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به هتل های قشم را ملاحظه نموده و یا در صورت نیاز نسبت به رزرو تور مورد نظر خود اقدام نمایند.

عوامل تأثیرگذار در قیمت تور قشم کدام است؟

همان‌طور که می‌دانید قیمت تور قشم بر اساس عوامل زیر تعیین می‌گردد:

  • قیمت بلیط هواپیمای پروازهای ایرانی (قشم ایر، ایران ایر و ماهان، زاگرس و...) به مقصد این جزیره 
  • قیمت رزرو هتل محل اقامت شما ( 4،3 یا 5 ستاره باشد)
  • محل قرارگیری هتل رزرو شده
  • خدمات مازاد ارائه شده در تور نظیر گشت شهری، بیمه مسافرتی و... 
  • تعداد روزهای مدت اقامت در تور شما 
  • فصلی که برای سفر انتخاب می‌کنید.

 

در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی را درباره ی تور قشم، تورهای لحظه آخری، قیمت تورها و... دراختیارتان قراردهیم امیدواریم نهایت استفاده را ببرید.

 


Loader