قیمت حدودی سایپا آریا

قیمت حدودی سایپا آریا

قیمت سایپا آریا

تعیین قیمت حدودی سایپا آریا

حضور سایپا آریا با گیربکس جدید در نمایشگاه خودروی مشهد شهریور ۱۴۰۱

۳۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد

در چند سال اخیر به دلیل افزایش تحریم‌ها خودروسازان داخلی تلاش کردند تا محصولات جدیدی تولید کنند در میان این خودروسازان می‌توان به سایپا و محصولات جدیدش اشاره کرد. سایپا شاهین سدان جدید سایپا است که سر و صدای زیادی به پا کرد، چندی پیش نیز نسخ هاچ‌بک این سدان، یعنی سایپا آریا به عنوان یک کراس اوور معرفی شد.

موتور سایپا آریا همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ سایپا شاهین است که ۱۱۰ اسب بخار قدرت دار، گیربکس ۵ سرعته نیز به صورت استاندارد برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

 

سایپا آریا

 

با این حال سایپا اعلام کرده است که به زودی پیشرانه مدرن ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپ توربو جدید محصول کارخانه تیوان، جایگزین پیشرانه فعلی خواهد شد. همچنین به کمک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته CVT جدید نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

کراس‌اور آریا بر روی پلتفرم جدید سایپا یعنی SP100 قرار دارد. همانطور که مدیران سایپا قولش را داده بودند، قرار است با پلتفرم ملی SP100، سه محصول در سه کلاس مختلف ساخته شود. بنابراین حالا که سایپا شاهین و سایپا آریا به مرحله تولید رسیده‌اند، در نتیجه احتمالا سومین محصول سایپا با پلتفرم SP100، یک خودروی هاچ‌بک خواهد بود.

سایپا آریا

 

تجهیزات و امکانات رفاهی سایپا آریا شامل، سانروف، فرمان کمکی برقی، نشانگر فشار باد تایرها، آینه های برقی دارای گرمکن، استارت دکمه‌ای، پوشش چرم مصنوعی فضای داخلی، تهویه مطبوع اتوماتیک، غربیلک فرمان با کنترلگرهای چندمنظوره، دیلایت و چراغ های اتوماتیک جلو با دیلایت، ایربگ‌های جلو، سیستم کمک حرکتی در سربالایی، صندلی‌های تاشو ردیف عقب، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین دنده عقب به همراه سنسورهای پارک و امکاناتی از این دست هستند.

 سایپا آریا

 

تا به حال قیمت خودرو سایپا آریا به طور رسمی اعلام نشده است. اما با توجه به قیمت شاهین در حدود ۳۶۰ میلیون، در نبود تغییرات قیمتی و ثبات شرایط فعلی، به احتمال فراوان قیمت آریا اتوماتیک در کمترین حالت حدود ۴۵۰ میلیون تومان اعلام خواهد شد.

 

 


Loader