موج های آبی مشهد - بزرگترین تفریحات آبی در ایران

موج های آبی مشهد - بزرگترین تفریحات آبی در ایران

موج های آبی مشهد

مشهد یکی از شهرهای مذهبی و تاریخی ایران است که هر ساله میلیون‌ها زائر و گردشگر را به خود جذب می‌کند. این شهر محل دفن امام رضا (ع)، هشتمین امام شیعیان، است که حرم مطهر وی یکی از بزرگترین و زیباترین بناهای معماری اسلامی است. زائران و گردشگران مشهد علاوه بر زیارت حرم، می‌توانند از جاذبه‌های دیگر این شهر نیز لذت ببرند. یکی از این جاذبه‌ها،موج های آبی مشهد است که در فصول گرم سال مورد استقبال بسیاری از مردم قرار می‌گیرند.

 

معرفی مجموعه سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی مشهد یکی از برترین و مدرن‌ترین پارک‌های آبی ایران است که در سال ۱۳۸۶ در شهرک غرب مشهد یا همان قاسم‌آباد راه‌اندازی شد. این پارک آبی با ارائه خدمات متنوع و کیفیت بالا، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران و زائران مشهد به‌دست آورد. این پارک آبی علاوه بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی کشور است، همچنین اولین پارک آبی سرپوشیده ایران نیز محسوب می‌شود.

سرزمین موج های آبی مشهد در سال ۱۳۹۷ فاز دوم خود را به بهره‌برداری رساند که مخصوص بانوان است. در این فاز، خانم‌ها می‌توانند از امکانات و تفریحات متنوع و مدرن این پارک آبی بهره‌مند شوند. در همین حال، آقایان نیز می‌توانند در فاز اول این پارک آبی که در کنار فاز دوم قرار دارد، از فضای شاد و هیجان‌انگیز آن لذت ببرند.

 

تفریحات موج های آبی مشهد چیست؟

سرزمین موج های آبی مشهد در یک زمین به مساحت ۲۳ هزار مترمربع و با زیربنای ۸۵۰۰ مترمربع ساخته شده است. این پارک آبی دارای امکانات و تجهیزات روز دنیا و با رعایت استانداردهای بین‌المللی طراحی و اجرا شده است. در این پارک آبی می‌توانید از انواع لغزنده‌های آبی، استخرهای موج‌زن، استخرهای گرمابی، سونا، جکوزی، رستوران، کافی‌شاپ و سایر خدمات رفاهی بهره‌مند شوید. این پارک آبی یک گزینه عالی برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها و جوانان است که می‌خواهند در کنار زیارت حرم امام رضا (ع)، از فضای شاد و پرهیجان این پارک آبی نیز نهایت لذت را ببرند.

 

سرسره های سرزمین موج های آبی مشهد‏

یکی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین سرسره‌های آبی در سرزمین موج های آبی مشهد، سرسره تاپسی توروی است که در فاز اول وجود دارد. این سرسره یکی از پیچیده‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین سرسره‌های آبی در جهان است که در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط انجمن جهانی پارک‌های آبی به‌عنوان بهترین سرسره آبی دنیا انتخاب شده است. این سرسره با سرعت و شتاب بالا، بازدیدکنندگان را از مسیرهای مختلف و ناگهانی به سمت استخر می‌اندازد و حسی از ترس و لذت را در آن‌ها ایجاد می‌کند.

سرزمین موج های آبی مشهد یکی از پارک‌های آبی با بیشترین تفریحات آبی در ایران است که می‌تواند به هر سلیقه‌ای پاسخ دهد. این پارک آبی دارای انواع سرسره‌های آبی با سرعت، شتاب، پیچ و خم و هیجان مختلف است که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. برخی از سرسره‌های آبی این پارک عبارتند از:

 

سرسره‌های آهسته، پیچشی و جت موج که برای کسانی که دوست دارند با آرامش و لذت از آب سواری کنند، مناسب‌اند.

رودخانه خروشان و آرام که شما را با تیوب‌های آبی در مسیرهای متفاوت و با جریان‌های مختلف حرکت می‌دهند.

حمام ترکی که یکی از بهترین روش‌های تمیز کردن پوست و رفع خستگی بدن است.

چاله فضایی که شما را از یک سرسره بلند و تاریک به سمت یک چاله بزرگ و گرد می‌اندازد و باعث می‌شود حسی از گیجی و سرگردانی تجربه کنید.

جکوزی سرد و گرم که با ایجاد حباب‌های آبی، عضلات بدن را ماساژ می‌دهند و باعث آرامش و راحتی می‌شوند.

سونای بخار و سونای خشک که با افزایش دمای بدن، باعث تعریق و دفع سموم از بدن می‌شوند و سلامتی را افزایش می‌دهند.

تیوب‌سواری که شما را با یک تیوب آبی بزرگ و چند نفره در یک سرسره پهن و پیچیده حرکت می‌دهند و باعث می‌شود حسی از همراهی و همدلی با دیگران داشته باشید.

سرسره تورنادو که شما را از یک سرسره بلند و تنگ به سمت یک قمقمه بزرگ و گرد می‌اندازد و باعث می‌شود حسی از تنش و ترس را درون یک گردباد آبی تجربه کنید.

سرسره تویستر که شما را از یک سرسره بلند و پیچیده به سمت یک استخر می‌اندازد و باعث می‌شود حسی از چرخش و تغییر جهت را در هوا تجربه کنید.

سرسره سوپر لوپ که شما را از یک سرسره بلند و مستقیم به سمت یک حلقه بزرگ و گرد می‌اندازد و باعث می‌شود حسی از چرخش ۳۶۰ درجه را در آب تجربه کنید.

سرسره تاپسی توروی که شما را از یک سرسره بلند و تاریک به سمت یک قمقمه بزرگ و گرد می‌اندازد و باعث می‌شود حسی از سقوط آزاد را در آب تجربه کنید. این سرسره یکی از بهترین سرسره‌های آبی در جهان است که در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط انجمن جهانی پارک‌های آبی انتخاب شده است.

- سقوط آزاد که شما را از یک سرسره بلند و مستقیم به سمت یک استخر می‌اندازد و باعث می‌شود حسی از سرعت و شتاب بالا را در آب تجربه کنید. این سرسره برای کسانی که دوست دارند به چالش کشیده شوند، مناسب است.

 

سرسره های تفریحی

استخرهای‏ سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی مشهد دارای استخرهای گوناگونی است که هر کدام خصوصیات و جذابیت‌های خود را دارند. اما شاید برجسته‌ترین و محبوب‌ترین استخر این پارک آبی، استخر موج باشد که طراحی آن شبیه به ساحل دریا است. این استخر به طول ‏‏۴۰ متر می‌رسد و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، موج‌های مصنوعی با ارتفاع و شدت مختلف ایجاد می‌کند. در این استخر می‌توانید احساس خوشایند شنا در دریا را تجربه کنید. البته این تنها استخر این پارک آبی نیست و استخرهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید بر اساس سطح مهارت و سن خود انتخاب کنید. برخی از این استخرها عبارتند از:

 

استخر کودکانه که با ارائه اسباب‌بازی‌های آبی، فضای شاد و امنی برای کودکان فراهم می‌کند.

استخر گرمابی که با دمای بالای آب، عضلات بدن را آرام می‌کند و خستگی را برطرف می‌کند.

- استخر موج‌زن که با ایجاد موج‌های آبی، فضای هیجان‌انگیز و متفاوتی را برای شنا کردن ایجاد می‌کند.

 

بزرگترین تفریحات آبی مشهد

جکوزی، حوضچه آب سرد و سونای خشک

پارک آبی خروشان مشهد دارای یک سونای بخار و حوضچه آب سرد و جکوزی به همراه ۳ سونای ‏خشک است که می توانید از آنها استفاده کرده و لذت ببرید.

 

ساعت کاری سرزمین موج های آبی مشهد

پارک موج های آبی مشهد در دو بخش جداگانه برای بانوان و آقایان در دو نوبت صبح و عصر باز است. سانس ها برای هر دو جنسیت یکسان هستند. تایم پارک در روزهای عادی از ۱۱ صبح تا ۱۰ شب و در روزهای تعطیل از ۱۰ صبح تا ۹ شب است.

 

بهترین فصل تفریح در سرزمین موج های آبی مشهد بانوان و آقایان

اگر دوست دارید از تفریحات آبی سرزمین موج های آبی در مشهد لذت ببرید، بهتر است در فصل های گرم سال بروید. ولی این فصل ها مجموعه بسیار پر رفت و آمد است و ممکن است برای شما مناسب نباشد. پس می توانید در فصل های سرد سال هم این مجموعه را انتخاب کنید.

 

قوانین و شرایط ورود به موج های آبی مشهد

پارک موج های آبی مشهد با رعایت قوانین زیر قابل استفاده است:

عکسبرداری، فیلمبرداری، ورود با خوراکی و زیورآلات ممنوع است.

بیماران پوستی، التهابی و قلبی نمی توانند از پارک استفاده کنند.

کلاه شنا برای موهای بلند الزامیست.

بلیط قابل استرداد و کنسل نیست.

کودکان زیر ۱۵ سال باید رضایت نامه والدین و کارت شناسایی داشته باشند.

کودکان بالای ۱۲۰ سانتیمتر بزرگسال و کودکان زیر ۹۰ سانتیمتر نمی توانند از پارک استفاده کنند.

حضور پسران خردسال در بخش بانوان و برعکس ممنوع است.

واکسن کرونا برای حضور در پارک الزامیست.

- کودکان زیر ۴ سال ورود ندارند و سونا فقط برای افراد بالای ۱۵ سال مجاز است.


Loader